![](http://reddwarfunique.4fan.cz/wp-content/uploads/2022/02/RED-DWARF.png)
Vyudili nám knedlík a vrátili se na snídani!
Po úspěšném vyjednání několika dlouhých přestávek a přechodu na nový kanál se Rimmer, Lister, Kryton a Kocour vezou na vlně vynikající X. série z roku 2012 a vracejí se ne s jednou, ale hned se dvěma novými šestidílnými sériemi na Daveovi. 12 epizod, které budou rozděleny mezi Červeného trpaslíka XI (má vyjít v roce 2016) a Červeného trpaslíka XII (2017), se natáčí po obou stranách Vánoc.
“UKTV argumentovala tím, že by bylo levnější, kdybychom jich natočili 12, protože náklady a další věci by se daly rozložit na obě série,” vysvětluje scenárista, režisér a spolutvůrce Červeného trpaslíka Doug Naylor, který pro SFX hovořil jen několik dní před prvním živým studiovým natáčením v polovině listopadu. “Přistihl jsem se, že si říkám ano, dobře, na to je čas, ale když jich napíšete sedm nebo osm, řeknete si: ‘Proboha, proč jsem neřekl, že jich musí být šest!'”
Naylor říká, že epizody nové série budou pokračovat brzy poté, co skončila série X, ale nebudou příliš vázány na serializaci. “Všechny epizody jsou samostatné. Jsou tam (nad)dějové věci, ale ne skutečný oblouk, protože ještě nevíme, kterých šest epizod vyjde v XI a které ve XII.”
Existují tedy nějaké visící dějové nitky z předchozích 10 sérií, na které budou nové epizody navazovat? “Jsou tam různé věci, ale musíte si dávat pozor, abyste neoslovili jen skalní fanoušky,” říká Naylor. “Na některá místa jsme se dívali velmi přísně a říkali jsme si: ‘Bože, to budete muset strávit půlku seriálu vysvětlováním pozadí, než se budete moci pustit do komedie,’ takže jsme se snažili to nedělat, aby to bylo přístupné jak hardcore fanouškům, tak i příležitostnějším divákům.”
Ale odhalení, že Rimmerův otec byl ve skutečnosti zahradník, jistě muselo situaci trochu změnit?
“Vůbec se to na něm neprojevilo,” směje se Naylor, “kromě toho, že se chvíli cítil trochu zmatený. Ale pak se pozoruhodně vrátil k tomu, čím byl předtím.“
“V sitcomu nechcete, aby postavy dospěly, aby se něco naučily, protože když rostou, většinou to znamená, že nejsou tak vtipné, protože jsou obvykle nejvtipnější, když mají největší nedostatky. Většina sitcomů nepřežije tolik sérií jako my a myslím, že jedním z důvodů je, že jsme postavám nedovolili příliš dozrát. Protože jsou stále nesmírně emocionálně poškozené, podařilo se nám přežít!” (Richard Edwards)
Článek pro SFX Magazín vyšel v únoru roku 2016