0 0
Read Time:5 Minute, 28 Second
RED DWARF • CHRIS BARRIE

CHRIS BARRIE
Chris Barrie mluví o nové řadě Červeného trpaslíka s obrovským úsměvem na tváři. Jeho radost z toho, že se na seriálu opět podílí, se nedá popřít.

TO VŠE je na hony vzdálené jeho komentářům po natáčení Červeného trpaslíka VI, které vedly k mnoha spekulacím, že se vůbec nevrátí. Ve skutečnosti svou účast v seriálu nikdy nevyloučil a po několika diskuzích s producenty se rozhodl vrátit na omezený počet epizod. “Vždycky byla velká šance, že se vrátím,” říká Chris. “Bylo to společné rozhodnutí Eda, Douga a mě, jen jsme chtěli restrukturalizovat další fázi Rimmera.”
Rimmer začínal jako Listerův otravný spolubydlící s pedantským přístupem k předpisům, který byl na konci prvního dílu mrtvý. Vzkříšený jako hologram se stal Listerovým protihráčem po zbytek seriálu, přičemž střet jejich osobností vytvářel většinu humoru, zejména v prvních sériích. Byl však pouze obrazem svého bývalého já, který se nemohl dotýkat věcí a nosil na čele písmeno “H”, aby varoval ostatní členy posádky, aby přes něj nepřecházeli. Když se příběhy začaly trochu rozvětvovat, dozvěděli jsme se, že Rimmerovu podobu promítá světelná včela, která bzučí v jeho nitru a umožňuje mu připojit se k ostatním chlapcům při jejich dobrodružstvích mimo loď. V Červeném trpaslíkovi VI mu dar “pevného světelného” pohonu (zapínal se, když měl na sobě modrý kostým, a vypínal, když byl oblečený do červeného) umožňoval dotýkat se věcí.
Pokud se v Červeném trpaslíkovi VII objeví “nová fáze” Rimmera, jak by popsal svůj vývoj? “Vzhledem k tomu, že se objeví jen jednou, je velmi těžké určit jeho vývoj,” říká Chris. “Uvidíte, co mám na mysli, protože ve čtyřech dílech, ve kterých se objevím, jsou dva z nich jen malá camea. Pak je tu Pekelně ostrý výlet, kterému říkám konvenční – ale není, protože je to divoký příběh – a pak je tu ‚Nachystejte květináče…’, který je celý o Eso Rimmerovi.”

DOSAŽENÍ DOSPĚLOSTI
Jakmile si přečetl scénáře a přišel do studia, všechny pochybnosti o jeho dalším působení v Červeném trpaslíkovi se rozplynuly. Následovala působivá první epizoda Pekelně ostrý výlet a po ní epizoda Eso Rimmera, kde se stal akčním hrdinou, který skáče z letadla, utíká před nacistickými vojáky a zachraňuje dámu v nesnázích. Probudily v něm nové nadšení a už teď nadšeně mluví o návratu v osmé sérii, která se teprve bude natáčet. “Opravdu jsem se chtěl vrátit poté, co jsme začali natáčet, protože všechny ty nové způsoby natáčení seriálu byly tak dobré. Ta první řada ‘Nachystejte květináče…’ byla jednou z nejzajímavějších věcí, které kdy byly natočeny. Je to opravdu dobré, fungovalo to báječně. A spolupráce s lidmi, jako je [designér speciálních efektů] Peter Wragg, se kterým jsme pracovali už léta, a Ed [Bye, producent/režisér] a Doug [Naylor, scenárista/výkonný producent], byla tak úžasná, jako by Červený trpaslík dospěl a měl před sebou celou budoucnost.”

PROLOMENÍ TRADICE
Jednou z nejdůležitějších událostí z pohledu herců v Červeném trpaslíkovi VII je ztráta studiového publika. Chris Barrie má s natáčením sitcomů tradičním způsobem bohaté zkušenosti, zejména se svou komedií Britské impérium na BBC1, ale už dlouho prosazuje názor, že Červený trpaslík je jiný druh pořadu a měl by se natáčet jiným způsobem. “Asi jsem si to užil víc, když jsem nedělal věci před diváky,” říká Chris. “Rád se soustředím na postavu. Když tam máte diváky, tak se na ně napůl soustředíte, abyste se zasmáli nebo něco správně načasovali, zatímco když tam diváci nejsou, můžete se soustředit na kousek, který máte dělat. To jsem říkal vždycky. Ne že bych to nerad dělal před publikem, to je něco jiného. Pořady na BBC1, které jsem dělal, Brittas a další pořady, které jsem dělal s publikem, jsou mnohem konvenčnější. Kdyby bylo po mém, dělal bych to takhle celé.”

ATMOSFÉRA
Tento způsob produkce zbavil herce velkého tlaku a umožnil jim, aby se bavili ještě více než obvykle. U party lidí, kteří jsou známí svým kamarádstvím na place, to o něčem svědčí. “Známe se už tak dlouho, že práce na seriálu byla opravdu radost, opravdu byla, ve studiu vládla skvělá atmosféra. Vždycky chci být součástí Červeného trpaslíka, protože je tak výjimečný, a doufám, že vždycky budu. Je to prostě jedinečný seriál a myslím, že v této sedmé sérii bude spousta půlhodinových komedií, které jsme v historii televize měli, vypadat docela přízemně. Ne díky mému velkému talentu, ale prostě díky celému souboru. Opravdu si myslím, že je to úžasné.”
Herci měli možnost zjistit, jak na jejich práci reaguje veřejnost, když byli na natočené epizody pozváni diváci, aby jejich smích mohl být přidán do zvukové stopy. Někteří členové produkce přiznali, že byli z této reakce trochu nervózní, ale Chris ne. “Myslím, že Doug a Ed jsou v dnešní době velmi zkušení,” říká. “Shromáždili velmi dobrý tým scénáristů, Kim Fullerovou, Paula Alexandera, a Doug sám má pro seriál takový skvělý cit. A podobní kluci, Craig, Robert a Danny, mají skvělý cit pro komedii a myslím, že všichni víme, kde jsou gagy. Navíc když si to po sobě přečtete, cítíte, jak kdo reaguje, co je vtipné a co ne. Takže si myslím, že o tom nikdo nepochyboval. Rozhodně nepřišli a neseděli tam jako vycpaní panáci. Někdy v minulosti ve studiu se jim to stalo, přišli, viděli, jak to hrajeme, a nesmáli se, říkali si ‘panebože, to je skutečné’, pak jsme to udělali znovu a smáli se i tentokrát.”
Pokud jde o budoucnost mimo vesmír, Chris Barrie se těší na účinkování v dalším sitcomu pro BBC1. Podrobnosti ještě nejsou definitivní, ale téměř jistě se začne natáčet v první polovině letošního roku a doufejme, že se přidá k úspěchu, který zaznamenal s Rimmerem a Brittasem. “Je to další komická příšera,” drží si Chris karty na prsou, “ale vypadá jinak, chodí jinak a mluví jinak.”

VELKÁ VÝŠKA
Mezitím se jeho popularita na veřejnosti zvedá, protože na BBC se vysílají nové řady seriálů Britské impérium a Červený trpaslík. Vše mohlo být úplně jinak, kdyby před deseti lety nedostal roli Rimmera. “Jak a proč, to nevím, ale ano, bylo by to jiné,” říká. “Byla to páteř mé kariéry od roku 1987 až dodnes. Vzhledem k tomu, že moje kariéra začala v roce 82, je to její docela velká část. Takže bez něj bych možná zase jezdil na Hondě 250 a rozvážel balíky, dostal smyk a zlomil si kotník. Jestli by byl život lepší, to se nedá říct. Tohle mě za ty roky potkalo a nestěžuju si, užívám si to. V každém životě jsou vzestupy a pády, ale v současné době, pokud jde o Červeného trpaslíka, je to hlavní vzestup.”

Článek pro Starburst vyšel v únoru v roce 1997

Červený trpaslík: Rozjezd sedmé řady (úvodní část)
Červený trpaslík: Rozjezd sedmé řady (Ed Bye)
Červený trpaslík: Rozjezd sedmé řady (Peter Wragg)

About Post Author

Darrah Sklars

S weby/blogy začínala v roce 2015 na bezplatném hostingu Blog.cz (jeho provoz byl již ukončen) a mimo pokusy s jinými platformami skončila u webhostingu Endora.cz (na kterém běží i tato stránka)... Zkouší vytvářet grafiku/design v grafických editorech PhotoFiltre Studio X a občas k tomu využívá Photoshop (převážně k textovým úpravám). Zpracovává a edituje celkový vzhled webu a vizualizaci
Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

One thought on “Červený trpaslík: Rozjezd sedmé řady (Chris Barrie)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..