0 0
Read Time:12 Minute, 6 Second
RED DWARF • OTÁZKY A ODPOVĚDI

Kdo by byl nejlepší v létání s Kosmikem? Jedli někdy polévku gazpacho? Richard Edwards pokládá VAŠE otázky posádce lodi Jupiterské důlní společnosti ČERVENÝ TRPASLÍK…

UŽ JE TO TÉMĚŘ 30 LET, co se posádka lodi Červený trpaslík Jupiterské těžební společnosti poprvé ocitla v hlubokém vesmíru. Chris Barrie (Rimmer), Craig Charles (Lister) a Dany John-Jules (Cat) jsou tam od první série v roce 1988 a ve třetí sérii se k nim přidal Robert Llewellyn (Kryton) – to je dlouhověkost, které se nevyrovná ani Star Trek a Doctor Who.
S blížící se XII. sérií se SFX setkávají s kvartetem na stejném (nyní velmi prázdném) zvukovém jevišti Pinewood Studios, kde se seriál natáčel. Náš úkol? Položit chlapcům z Trpaslíka otázky čtenářů. Výsledek? Spousta smíchu, pořádná dávka vtipů, spousta mluvení jeden přes druhého a jen pár kousků, které jsme nemohli otisknout.
“Tyto otázky budou téměř jistě mnohem zajímavější než ty, které obvykle klademe,” říká SFX. “Jo, to víme,” odtuší Charles. PŘEPÍNÁM NA VÁS LIDI…

Leon Oldman
Změnili jste svůj přístup k hraní postav ve středním věku ve srovnání s předchozími sériemi, kdy vám bylo dvacet?
CHARLES: Dřív jsem se, věřte tomu nebo ne, snažil být fit, abych mohl hrát v Červeném trpaslíkovi, ale u XI a XII jsem si prostě řekl: “Víte co, budu půl roku pít pivo a jíst kari.” Tak jsem to udělal. Docela jsem si to užil.
JOHN-JULES: Vůbec se nepodobá své postavě…
BARRIE: Rimmera pohání frustrace, stres a prostě peklo, které se kolem něj děje, takže první den v Červeném trpaslíkovi je ten tam.
LLEWELLYN: Myslím, že jde o to, že protože to všichni děláme už nějakou dobu, nikdy jsem si vědomě nesedl a neřekl si: “Jak teď udělám Krytona?”
BARRIE: Jakmile nasadíte písmeno “H” a spustíte dialog, jsme tam.

Lucy Smith
Nakolik se ve vašich postavách projevuje vaše vlastní osobnost?
CHARLES: Myslím, že všichni jsou karikaturami určitých aspektů naší osobnosti.
JOHN-JULES: Skutečnost, že jsme před natáčením (první série) měli zkušební období, umožnila Dougovi, aby si tyto chlápky (Charlese a Barrieho) skutečně nastudoval a následně do nich zakomponoval některé jejich výstřednosti.
LLEWELLYN: Říkali, že nás poslouchali, když jsme spolu obědvali, a určitě byly chvíle, kdy jste něco řekli jako vtip a za tři týdny to bylo ve scénáři.
BARRIE: Vzpomínám si, jak jsem v páté nebo šesté sérii chodil po Sheppertonu a říkal: “Alespoň bychom se mohli snažit být profesionálnější.” A ejhle, ten týden je Rimmer na Kosmiku a říká: “Nemůžeme být prostě trochu profesionálnější?”

Garry Clark
Předložil někdo z herců nápad na zápletku, který se v některé epizodě uskutečnil?
CHARLES: V nové sérii se objevuje Mechanoidní mezigalaktická osvobozenecká fronta.
JOHN-JULES: To vyplynulo z vtipu.
CHARLES: Chtěl jsem, abychom se všichni stali Krytony! Robert se také podílel na scénáři jedné epizody (v VIII. sérii). No, Robert přišel s nápadem a Doug ho pak kompletně přepsal a udělal ho vtipným!
LLEWELLYN: To je naprosto nejlepší popis. Napsal jsem tu věc, kde hledali náhradní hlavu pro Krytona – tzn. Kryton v tom není, stejně bych dostal zaplaceno, nemusel jsem nosit gumu, nemusel jsem si pamatovat žádné repliky. Doug to přepsal tak, že Kryton objeví svého bratra, což znamenalo, že jsem musel hrát dvě postavy. Byl jsem ve více maskách déle a měl více replik!

Michael James
Jedl někdo z herců někdy polévku gaspacho?
CHARLES: Měl jsem, jo.
JOHN-JULES: Vlastně jsem je požádal, aby ji ohřáli.
BARRIE: Rimmer má pravdu.
LLEWELLYN: Měla by být teplá. Chci, aby moje polévka byla horká!

Charlotte Thomas
Na co se vás fanoušci Červeného trpaslíka ptají nejčastěji?
JOHN-JULES: Kdy bude další série?
CHARLES: A bude se natáčet film?
BARRIE: Vrací se The Brittas Empire?
CHARLES: Co si mysleli, když tam chtěli dostat Daru Ó Briaina (do Robot Wars)?
BARRIE: Lidé už vědí, že “H” se lepí oboustrannou páskou, takže se na to už nemusí ptát.
CHARLES: Je Chris Barrie jako Rimmer?
BARRIE: Oni pak zjistí, že je!

James Bailey
Chtěli byste, aby se Kočičí lidé vrátili?
JOHN-JULES: To je legrační, že to říkáte… Trochu jsme se tomuto tématu věnovali. Nebudu říkat, jak daleko, ale ve XII. sérii se do něj pustíme. Ne v té podobě, o které mluvíte, ale uvidíte! (smích). To je pravda. Co na tom není pravda? Řekněte mi, že to, co jsem vám právě řekl, je nesmysl!
BARRIE: Vše, co jsi řekl, je pravda – jen ti trvalo dlouho, než jsi to řekl.
JOHN-JULES: Snažil jsem se nespoilerovat a dostal jsem za to nakládačku. Jen doufám, že to čte Doug Naylor!

James Bradley
Dostane se Lister někdy na Fidži?
CHARLES: Nevím. Rád bych věřil, že Listera někde čeká šťastný konec. Rád bych si myslel, že se dá dohromady s Kochanskou, bude mít Jima a Baxleyho a odjede do západu slunce.
LLEWELLYN: Mluvili jsme s Dougem o závěru, poslední epizodě, a on nechce, což docela chápu.
JOHN-JULES: Přílet na Fidži nemusí být konečnou tečkou. Mohl by se tam dostat a není to to, co očekával.
LLEWELLYN: Víme, že když si ve scénáři přečteme, že Lister přijede na Fidži, a říkáme si: “Fantastické, kde to budeme natáčet?”, bude to Clapton. V únoru. S velmi jasnými světly.

Ben Dawson
Myslíte si, že má Červený trpaslík přirozený konec, nebo by se mohl vydat cestou nevrlých starců a skončit se třemi důchodci a senilním droidem v čele?
LLEWELLYN: Myslel jsem, že bude mít trvanlivost do roku 1989! Teď už se to nedá říct, protože to děláme tak dlouho.
BARRIE: Myslím, že vše záleží na Dougovi…
LLEWELLYN: A úmrtnosti.
CHARLES: Mohli bychom být Poslední letní trpaslík.
LLEWELLYN: K tomu jsme nyní velmi blízko!
CHARLES: Jedním z důvodů, proč je představení nyní vtipné, je to, že je v něm stále cítit mladistvá energie, není unavené světem.
JOHN-JULES: V případě Posledního letního vína všichni začínali jako staří, zatímco my jsme se seriálem rostli.
CHARLES: Když jsem to začal dělat poprvé, nemusel jsem při čůrání tlačit.
LLEWELLYN: Prostě se to stalo, že? Prostě to vyšlo.
CHARLES: Dříve jsem to zvládal přes zeď.
LLEWELLYN: Musím se opřít o zeď, abych se k ní přiblížil.

Kevin J
Když se podíváte na své kariéry, které se netýkají trpaslíka, je nějaká práce, u které jste si řekli: “Kéž by mi ji nabídli?”
CHARLES: Pro mě Death In Paradise. Pět měsíců v roce v Guadalupe? To je bez debat. Platit za to, že jedu na dovolenou.
LLEWELLYN: Jo, je to Smrt v ráji.
BARRIE: Pravděpodobně je to Smrt v ráji.
JOHN-JULES: Moje je také Smrt v ráji!
CHARLES: Rád bych si zahrál i Tomb Raidera. To byla docela dobrá příležitost.
BARRIE: Bylo to docela fajn vystoupení.
CHARLES: Kdybych natočil Tomb Raider, tak by se ta věc s Angelinou a Bradem možná nikdy nestala. Byla by to Craigelina.

Jem
Máte mezi sebou nějaké vtipy, a pokud ano, jsou nějaké dostatečně čisté, abyste se o ně podělili?
LLEWELLYN: „Kde je Danny?“
JOHN-JULES: Ráno je to “Kde je Danny?”. Přes den je to “Kde je Craig?”. “Je vzadu a kouří.” “Kde je Bobby?” “Je s ním pryč.” “Kde je Chris?”
LLEWELLYN: “Leštím trochu ořechu na autě zvenku.”
CHARLES: “Můžeme být všichni trochu profesionálnější, prosím?”
JOHN-JULES: Craig neustále telefonuje a rezervuje si další DJské vystoupení.
CHARLES: Vždycky si nechám od Roberta podat scénář, abych si mohl zkontrolovat řádek, a pak ho hodím na zem. Už 25 let mu to prochází.

Ruth Biggs
Kdo z vás by byl nejlepší v létání s Kosmikem?
JOHN-JULES: Chris by si pravděpodobně myslel, že vsadí na to nejbezpečnější – nekonečno vítá ohleduplné řidiče.
CHARLES: Řídil by ho s placatou čepicí a řidičskými rukavicemi.
BARRIE: V mých rukou by mohl vydržet nejdéle.
CHARLES: Lituji, že moje děti jsou už dost velké na to, aby věděly, že tu vesmírnou loď ve skutečnosti neřídím já. Později se ve škole mé nejmladší dcery ptali dětí, co dělají jejich tátové, a ona řekla: “Můj táta je taxikář,” kvůli seriálu Coronation Street. Myslela si, že je to skutečné!

Myles Hadley
Jakou scénu bylo nejtěžší dotáhnout do konce?
BARRIE: Scéna, o které jsem si myslel, že ji nikdy nepřečtu, se pro mě odehrála v jedenáctistránkovém filmu “Twentica”.
LLEWELLYN: Vždycky si vzpomenu, když jsme dělali synchronizovaný film (“Entangled” v sérii X). Díval jsem se na Dannyho a říkal jsem si: “Tohle skončí, v mém životě nastane okamžik, kdy to udělám, ale nedokážu to vidět, protože nemám ponětí, jak to uděláme.“
JOHN-JULES: Při zkouškách jsme se nikdy nedostali na konec scény, nikdy.
CHARLES: Tak jsem se cítil, když jsme natáčeli “Marooned” (třetí série), protože to byla v podstatě jen dvojka. Množství dialogů, které jsme měli…

Bob’s Vintage LEGO
Co si myslíte o nápadu LEGO Červeného trpaslíka, který je v současné době v recenzích s nápady LEGO?
JOHN-JULES: Překročili jsme cílový počet lidí, který je potřeba (aby se to podařilo), ale zřejmě po tom následuje další fáze, kdy dostanete konzultaci, a hodně to souvisí s tím, zda je to pro firmu vhodné…
LLEWELLYN: …a děti.
CHARLES: Bylo by opravdu dobré být postavičkou ze stavebnice Lego. Bylo by hezké mít něco, co je o něco plastičtější než naše představení.

Rob Harrocks
Všichni jste hráli různé alternativní verze svých postav, ať už to byl Duane Dibbley, Eso Rimmer nebo dvojníci z “Démoni a andělé”. Kterou alternativní verzi vaší postavy bylo nejzábavnější ztvárnit a která byla nejhorší?
JOHN-JULES: Všechny moje postavy mi udělaly radost, protože si nemyslím, že by mě do nich v normálním seriálu obsadili – nedokážu si představit, že by někdo napsal Duana Dibbleyho jako samostatnou postavu.
BARRIE: Hrát je všechny je skvělá zábava. Rimmer s odstraněným hněvem – “Odložme to na druhou kolej, ano?”
CHARLES: Pořád se třesu na tu postavu, kterou Chris hrál ve filmu „Démoni a andělé“. A pak tě nechám…
JOHN-JULES: V té epizodě se mi líbili hipíci v prostěradlech.
BARRIE: Někdy záleží na tom, jaké oblečení je nejpohodlnější, a tohle bylo docela pohodlné. Kostým démona ne.

Alex
Co udělal Robert s Bogeyem, kterého odborně zachytil ve výstupech?
CHARLES: Nechal si ji, má ji v malé sklenici na poličce! To je jeden z nejvtipnějších smeg-upů ze všech
JOHN-JULES: Líbí se mi, že na něj fotoaparát zaostřuje.
LLEWELLYN: Byla to jen náhoda, že?

James Fraser
Kdybyste mohli mít crossover s jakýmkoli jiným seriálem, který by to byl?
JOHN-JULES: Největší událostí na sociálních sítích je Doctor Who, je to prostě neúprosné.
LLEWELLYN: Bylo by skvělé, kdyby nás bezdůvodně pronásledovali nějací Dalekové, kteří by odešli a už bychom je neviděli.
CHARLES: Rád bych, aby se Lister přenesl do Hvězdných válek a řekl si: “Ne,” a znovu se přenesl.

Lynsey Graham
Vzhledem k tomu, že Bůh je nekonečný a že vesmír je také nekonečný… Dali byste si opečený dortík?
BARRIE: Je dvacet minut po desáté, dal bych si opečený dortík.
CHARLES: Myslím, že Talkie Toaster by se měl vrátit. V každé epizodě by měl být kousek Talkieho Toastera, jen malé cameo.
JOHN-JULES: Odstřihněte se k polici, tam je Talkie Toaster. “Co je s touhle partou kurva špatně?” To by bylo vtipné.

BONUSOVÁ OTÁZKA!

David G
Víte, proč bylo rozhodnuto, že ve vesmíru Červeného trpaslíka nebudou existovat mimozemšťané?
(SFX usoudilo, že to je spíše otázka pro mozky stojící za seriálem, a tak jsme ji položili jednomu z tvůrců…)

DOUG NAYLOR: To bylo jedno z klíčových pravidel, které jsme si s Robem (Grantem, spolutvůrcem) stanovili ještě před napsáním prvního dílu – chtěli jsme natočit komediální sci-fi seriál bez mimozemšťanů, protože jsme měli pocit, že nás to donutí více se soustředit na postavy. Také Star Trek a Doctor Who byly samozřejmě plné mimozemšťanů – my jsme chtěli být drsnější. Myslím, že by bylo špatné tuto tradici teď najednou porušit. Můžete namítnout, že s geneticky upravenými formami života tak trochu podvádíme, ale všechno bylo geneticky upraveno lidmi. Neměli bychom to vylučovat, ale právě proto to tak bylo.

SFX: Děkuji vám, pánové!
JOHN-JULES: Těšíme se, že to nebude vypadat tak, jak jsme říkali!

Tvořeno Naylorem

Tvůrce Červeného trpaslíka Doug Naylor a producent Richard Naylor hovoří o sérii XII
TOHLE je sice úplně nová série, ale to neznamená, že byste měli očekávat, že se Červený trpaslík XII vydá radikálně novým směrem než loňská XI – což možná není překvapivé, protože obě šestidílné série byly natočeny zády k sobě. “Největší změnou pro XII. sérii byl nový produkční a výtvarné oddělení,” říká producent Richard Naylor. “V kulisách přibylo detailů a měli několik nových nápadů, jak Kosmiku dodat živoucí prvek, který možná v XI. sérii chyběl. Lehké drobné aktualizace se dočkal i Krytonův kostým.
“Někteří diváci mi říkali, že jsou to trochu těžší sci-fi epizody,” dodává, “trochu víc mimo. Ale nebylo to záměrné. Prostě to tak vyšlo.”
Po Kevinu Eldonovi, který se loni objevil v roli simulanta, se v Červeném trpaslíkovi XII objevují další známé hostující hvězdy ze světa televizní komedie: Johnny Vegas a James Buckley ze seriálu The Inbetweener se vydají na výlet tři miliony let do budoucnosti. Vrací se také původní herec Norman Lovett v roli Hollyho.
“Reakce na všechna představení byla velmi dobrá,” vzpomíná spolutvůrce, scénárista a režisér Doug Naylor, “ale (když se objevil Norman), museli jsme to zkrátit… Nebylo to k smíchu. Byl to vlastně takový šílený hluk (z publika), který trval asi 25 vteřin, což jsme teď zkrátili asi na tři!”
Přestože byl excentrický lodní počítač vyřazen z provozu, Doug si dává pozor, aby se příliš nevracel do minulosti. “Samozřejmě bychom mohli vrátit Duanea Dibbleyho a Eso Rimmera a Polymorfy nalevo, napravo i uprostřed a do jisté míry by to fungovalo,” říká. “Ale na druhou stranu si myslím, že nemá smysl dělat Červeného trpaslíka, pokud nemáte pocit, že děláte něco, co jste ještě nedělali. Pokud je jádro nápadu jen opakováním, pak si nemyslím, že to bude fungovat příliš úspěšně.”
Za posledních pět let jsme viděli více nových epizod než za předchozích patnáct, takže největší otázkou, která před Červeným trpaslíkem stojí, je, zda se po odvysílání XII. série dočkáme dalších. “Craig si možná nebyl úplně jistý, co říká,” říká Richard, “ale v závěrečném díle XII. série řekl: ‘Ať Doug napíše další díly a pokračujeme!'”
“Rád udělám víc, když budu mít nápady,” dodává Doug. “Ale dokud nezačnu psát, nevím, jestli mám nápady. U XI a XII jsem si ale myslel, že je jich tam dost.”
Jediná věc, která se zdá být krajně nepravděpodobná, je finálová epizoda, která by poslala chlapce z Trpaslíka do slavného důchodu.
“Upřímně si myslím, že bych to nezvládl,” přiznává Doug. “Nemyslím si, že bych to zvládl a nebyl z toho na větvi – nemyslím si, že bych to zvládl. A také si beru ponaučení z Larryho Davida ze seriálu Seinfeld, který řekl, že kdyby měl znovu svůj čas, neudělal by ani poslední představení. Měl pocit, že to byla chyba, protože to nikdy není pořad, který by všichni chtěli. Je nemožné ho udělat.”

Článek pro SFX Magazín vyšel v listopadu roku 2017

About Post Author

Darrah Sklars

S weby/blogy začínala v roce 2015 na bezplatném hostingu Blog.cz (jeho provoz byl již ukončen) a mimo pokusy s jinými platformami skončila u webhostingu Endora.cz (na kterém běží i tato stránka)... Zkouší vytvářet grafiku/design v grafických editorech PhotoFiltre Studio X a občas k tomu využívá Photoshop (převážně k textovým úpravám). Zpracovává a edituje celkový vzhled webu a vizualizaci
Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..