0 0
Read Time:3 Minute, 6 Second
RED DWARF • SHIPBUILDING

Jak přestavět 29 let starou ikonu sci-fi pro 21. století? Richard Edwards hovoří s designéry, kteří dali Červenému trpaslíkovi fyzickou podobu pro XI. a XII. sérii.

ČERVENÝ TRPASLÍK, KTERÝ SE VYDAL NA SVOU TŘI MILIONY LET DLOUHOU CESTU v roce 1988, byl produktem jiné éry televizního cestování vesmírem – vzdálené doby před CGI, kdy ploché televizory byly stejně sci-fi jako mechanoid. O tři desetiletí později Rimmer, Lister, Kryton a Kocour stále zkoumají vesmír, ale jejich slavná loď prošla cestou několika vylepšeními – a nemluvíme jen o přestavbě nanoboty.
“[Spolutvůrce Červeného trpaslíka] Doug Naylor při navrhování série XI vycházel z toho, že si můžeme dělat, co se nám zlíbí, protože je založena na neomezeně velké lodi, a vždy budou existovat části lodi, které jsou o něco novější,” říká produkční designér Julian Fullalove v rozhovoru pro SFX. “Pak jsem si prohlédl sérii I-X a stejně v ní byly obrovské změny, které nikdo nezpochybňoval! Obecně bylo zadáním zachovat stejnou atmosféru, ale zároveň jít trochu volnou cestou.”
Červený trpaslík byl vždycky tak trochu rychlý a volný v kontinuitě, ale lidé od něj očekávají určité věci,” říká Matthew Clark, který pracoval na sérii XII jako grafik. “Je to jako ve Star Treku, kde to nemusí být úplně stejné, ale určité prvky lidé očekávají.”
“Mám pocit, že fanouškům tak trochu dlužíte, abyste se ujistili, že svět je kontinuální a známý, a zároveň se podívali na to, jak můžete vylepšit jeho okraje a udělat ho trochu svěžejší a aktuálnější,” dodává produkční designér série XII Keith Dunne. “Nechcete mít pocit, že jste ve studiu, ale že jste někde jinde, v jiném světě, za hranicemi kulis, které jsme měli v Pinewoodu.
“Každý den byl výzvou,” směje se, “ale byla to zábava.”
Tři designéři, kteří pracovali na loňské sérii XI a nadcházející sérii XII, zde vzpomínají na to, jak přestavěli nejslavnější plavidlo těžební společnosti Jupiter…

01 KOSMIK
Julian Fullalove Kosmik jsme vyrobili zcela od nuly. Nakreslili jsme ho tak, aby se co nejlépe podobal tvaru toho starého. Pak jsme najali dveře přechodové komory a já jsem vlastně rozebral Boeing 747 kvůli všem sedadlům, ovládacím prvkům a přístrojům. Je to opravdu těžký materiál na práci – všechno má vzadu letecké šrouby a dráty, takže bylo těžké to spojit do celistvého tvaru. V jednu chvíli jsme chtěli soupravu napojit na hydrauliku, aby se mohla houpat, ale to bylo poněkud příliš obtížné.

02 KORIDORY
Julian Fullalove Rozhodli jsme se, že všude postavíme chodby a zákoutí, a nakonec jsme měli dohromady přes 50 metrů.

03 LÉKAŘSKÉ ODDĚLENÍ (MEDIKOMP)
Julian Fullalove Tuto místnost jsme vytvořili od začátku a byla to první místnost, kterou jsme vytvořili (pro sérii XI). Vytvořili jsme velkou bílou místnost, velmi podobnou Vetřelci, mnohem světlejší než temně červená atmosféra zbytku lodi. Měli jsme obrovský skener, který jsme vyrobili z velkého tryskového motoru s velkou obrazovkou kolem něj. Museli jsme ten prostor udělat velmi obecný, protože lékařskou místnost používají pro spoustu věcí.

04 VIDEO OBRAZOVKY
Julian Fullalove Ploché televizory nám ušetří spoustu starostí, protože je můžeme zabudovat do čehokoli – televizory byly už v první sérii, ale musely se používat katodové trubice, takže se nyní ušetří spousta místa.
Matthew Clark Vyrostl jsem na Star Treku v 80. a 90. letech a spousta věcí, které se dělaly při vytváření kulis, se nakonec dělala v Doctoru Who a Červeném trpaslíkovi o 15 let později, kdy už to bylo dostupnější. Takže věci jako tisk na perspex pro ovládací panely jsou možné, protože vypadají skvěle. Myslím, že spousta sci-fi seriálů má dnes tendenci používat tablety a iPady na stěnách, a myslím, že světlo není tak pěkné a dost rozptyluje. Šli jsme do low-fi, abychom tomu dodali ten starý nádech.

RED DWARF • VIZUÁLNÍ OBRÁZKY – BAREVNÉ VYSVĚTLIVKY K BODŮM ČLÁNKU

Článek pro SFX magazín v roce 2017

About Post Author

Darrah Sklars

S weby/blogy začínala v roce 2015 na bezplatném hostingu Blog.cz (jeho provoz byl již ukončen) a mimo pokusy s jinými platformami skončila u webhostingu Endora.cz (na kterém běží i tato stránka)... Zkouší vytvářet grafiku/design v grafických editorech PhotoFiltre Studio X a občas k tomu využívá Photoshop (převážně k textovým úpravám). Zpracovává a edituje celkový vzhled webu a vizualizaci
Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..