![](http://reddwarfunique.4fan.cz/wp-content/uploads/2022/02/VYSTAVBA-LODI.png)
Jak přestavět 29 let starou ikonu sci-fi pro 21. století? Richard Edwards hovoří s designéry, kteří dali Červenému trpaslíkovi fyzickou podobu pro XI. a XII. sérii.
ČERVENÝ TRPASLÍK, KTERÝ SE VYDAL NA SVOU TŘI MILIONY LET DLOUHOU CESTU v roce 1988, byl produktem jiné éry televizního cestování vesmírem – vzdálené doby před CGI, kdy ploché televizory byly stejně sci-fi jako mechanoid. O tři desetiletí později Rimmer, Lister, Kryton a Kocour stále zkoumají vesmír, ale jejich slavná loď prošla cestou několika vylepšeními – a nemluvíme jen o přestavbě nanoboty.
“[Spolutvůrce Červeného trpaslíka] Doug Naylor při navrhování série XI vycházel z toho, že si můžeme dělat, co se nám zlíbí, protože je založena na neomezeně velké lodi, a vždy budou existovat části lodi, které jsou o něco novější,” říká produkční designér Julian Fullalove v rozhovoru pro SFX. “Pak jsem si prohlédl sérii I-X a stejně v ní byly obrovské změny, které nikdo nezpochybňoval! Obecně bylo zadáním zachovat stejnou atmosféru, ale zároveň jít trochu volnou cestou.”
“Červený trpaslík byl vždycky tak trochu rychlý a volný v kontinuitě, ale lidé od něj očekávají určité věci,” říká Matthew Clark, který pracoval na sérii XII jako grafik. “Je to jako ve Star Treku, kde to nemusí být úplně stejné, ale určité prvky lidé očekávají.”
“Mám pocit, že fanouškům tak trochu dlužíte, abyste se ujistili, že svět je kontinuální a známý, a zároveň se podívali na to, jak můžete vylepšit jeho okraje a udělat ho trochu svěžejší a aktuálnější,” dodává produkční designér série XII Keith Dunne. “Nechcete mít pocit, že jste ve studiu, ale že jste někde jinde, v jiném světě, za hranicemi kulis, které jsme měli v Pinewoodu.
“Každý den byl výzvou,” směje se, “ale byla to zábava.”
Tři designéři, kteří pracovali na loňské sérii XI a nadcházející sérii XII, zde vzpomínají na to, jak přestavěli nejslavnější plavidlo těžební společnosti Jupiter…
POKRAČOVÁNÍ ČLÁNKU VÝSTAVBA LODI
![](http://reddwarfunique.4fan.cz/wp-content/uploads/2022/02/VYSTAVBA-LODI-LOGO-02.png)
Článek pro SFX magazín v roce 2017